דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: כמו כולן, אבל מיוחדת 

מאת    [ 24/04/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2809 פעמים ]

יש סיפור ילדים מפורסם של הנס כריסטיאן אנדרסן על תרמיל שבו נמצאים חמישה גרגירי אפונה. הם יוצאים לדרך מהתרמיל וכל אחד מהם מגיע למקום אחר וזוכה לגורל שונה. למרות שהם כולם באו מאותו תרמיל, אומר לנו מספר הסיפורים הנהדר הזה, הם עדיין שונים מאוד זה מזה והם אינם עוברים את אותו מסע. אני די משוכנע שאנדרסן לא ידע מה זה נורת לדים – בעיקר כי היא עדיין לא הומצאה בימיו. אני גם לא חושב שהוא התכוון לקשר שאני מוצא בין גופי תאורה שונים ובין הסיפור שלו. עם זאת הסיפור של אנדרסן גרם לי להרהר מעט על הייחודיות שיש לכל מנורת לדים.

פס הייצור של חברות התאורה השונות פולט מדי יום ביומי אלפים ואולי אלפי אלפים של נורות מכל הסוגים ומכל המינים. כאשר נורת לדים נפלטת מפס הייצור הרי שהיא דומה לעוד אלפי נורות כמוה. למרות הגיוון שיש בתחום המתפתח של תאורת לדים, עדיין כל נורה שמיוצרת יוצאת לעולם יחד עם עוד אלפי נורות זהות לה, מלבד אולי באי אלו פרטים מיקרוסקופיים. כל הנורות הללו עושות את דרכן בחבילות סגורות וזהות בצורתן אל חנויות התאורה השונות ברחבי העולם. שם הן נוחות על גבי מדפים ומחכות ללקוח שיבוא וירכוש אותן.

הלקוח עצמו רואה לפניו את הסוגים השונים של גופי תאורה שמציעה לו כל חנות תאורה או עשה זאת בעצמך שמכבדת את עצמה. כשהוא בוחר נורת לדים הוא מסתכל על המחיר שלה, על ההספק שלה, על הצורה שלה ועל ההתאמה שלה למנורות שיש לו. הוא איננו בוחר נורת לדים אחת מסוימת בגלל המראה המסוים שלה שכן היא דומה לחלוטין לכל הנורות האחרות שמשתייכות לסוג שלה.

אבל הלקוח שנוטל עמו מנורת לדים כבר גזר את גורלה של הנורה המסוימת הזו לצאת למסע ייחודי משלה שיבדיל אותה מכל שאר הנורות שיוצרו יחד איתה באותו פס ייצור. מעתה היא הופכת לנורה ייחודית ויחידה במינה. הלקוח נוטל אותה איתו לביתו וכשהוא יגע לשם הוא יתקין אותה במנורה כלשהי כדי שהיא תאיר את החלל שמעתה הוא משכנה החדש. מעתה היא חלק מעיצוב, חלק מחלל, חלק מהמקום שהופך להיות הסביבה שלה.

האם היא תותקן בחדר המתנה של רופא שיניים? שם היא תצפה על המטופלים השונים שיבואו יום אחרי יום, יישבו בחדר ההמתנה ויקראו מגזינים מלפני חודשיים ויחכו במתח עד שהרופא יזמין אותם להיכנס אל חדר הטיפולים.

האם נורת לדים זו תגיע אל בית של משפחה צעירה והיא תותקן בקיר חדר הילדים כדי להאיר עבור הקטנים בזמן שהם משחקים או רבים או בוכים או צוחקים או ישנים? האם היא תתפוס את מקומה בסלון ותצפה יחד עם בני המשפחה בטלביזיה, עוקבת אחרי נפתולי החיים של הדיירים בבית האח הגדול? האם היא תותקן במטבח ותעקוב אחרי ניסיונות הבישול של בני המשפחה?

כל נורת לדים תופסת מקום ייחודי כשהיא תופסת את המקום שלה בבית או במשרד. בעולם שיש בו המוני גופי תאורה שנדמים לנו זהים, עלינו לזכור שאנחנו אלה שהופכים כל אחד מהם לייחודי ומיוחד במינו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב